{
  "$type": "site.standard.document",
  "bskyPostRef": {
    "cid": "bafyreie5dq7sdmjjy22dsprgip4mfxyiyysuys4r3lthklwjkf3egso5uq",
    "uri": "at://did:plc:uyh6nuj2wh7hi6b222psuwqb/app.bsky.feed.post/3mmxcdzvinih2"
  },
  "coverImage": {
    "$type": "blob",
    "ref": {
      "$link": "bafkreia2sjber34yt2funm7dhot6jagxbasmzpw2fpgepraobg6fylbqty"
    },
    "mimeType": "image/jpeg",
    "size": 70251
  },
  "path": "/node/420512/%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86/%D8%A2%D8%A8-%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D9%82%D9%84%D8%A8-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF",
  "publishedAt": "2026-05-29T00:37:30.000Z",
  "site": "https://www.independentpersian.com",
  "tags": [
    "بهداشت و درمان",
    "سلامت جسمی",
    "سلامت جسمانی",
    "آب هندوانه",
    "هندوانه",
    "اوشین مَک‌ایلروی"
  ],
  "textContent": "تحقیقات جدید از طیف گسترده‌ای از فواید غیرمنتظره هندوانه و آب آن برای سلامتی پرده برداشته‌اند.\n\nچند مقاله که در مجله علمی «نوترینتس» (Nutrients) منتشر شدند، دریافته‌اند افرادی که به طور منظم این میوه را مصرف می‌کنند، معمولا رژیم‌های غذایی حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های بیشتر و قند و چربی اشباع کمتر دارند.\n\nیکی از این گزارش‌ها دریافت آب هندوانه، [میوه‌‌ای] که از دیرباز به دلیل محتوای بالای آب خود یکی از میوه‌های محبوب تابستانی بوده، ممکن است به عملکرد رگ‌های خونی هم یاری برساند و به سلامتی قلب کمک کند.\n\nاین بر اساس یک آزمایش بالینی کنترل‌شده با دارونما در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا است که در آن، ۱۸ فرد جوان سالم به مدت دو هفته هر روز آب هندوانه نوشیدند.\n\nپژوهشگران روی دو ترکیب موجود در هندوانه که در تولید اکسید نیتریک نقش دارند، یعنی «ال‌ــ‌سیترولین» و «ال‌ــ‌آرژینین»، تمرکز کردند. اکسید نیتریک به رگ‌های خونی کمک می‌کند شل و گشاد شوند؛ ویژگی مهمی برای گردش خون سالم و عملکرد قلبی‌عروقی.\n\n# Read More\n\nThis section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)\n\nآن‌ها دریافته‌اند که آب هندوانه در دوره‌های هایپرگلیسمی، یعنی دوره افزایش بیش‌ازحد گلوکز که معمولا با دیابت مرتبط است، به عملکرد رگ‌ها کمک می‌کند و بر «تغییرپذیری ضربان قلب» (HRV) تاثیر می‌گذارد.\n\nدکتر جک لوسو، دارای مدرک دکترا و استاد دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، گفت: «اگرچه قبول داریم که اندازه نمونه کوچک بود (۱۸ مرد و زن جوان سالم) و به تحقیقات بیشتری نیاز است، این تحقیق به مجموعه شواهد فعلی که مصرف منظم هندوانه را برای سلامت قلبی و متابولیکی تایید می‌کنند، اضافه می‌شود.»\n\nهندوانه‌های قرمز باید به طور ویژه موردتوجه قرار گیرند، زیرا بالاترین میزان آنتی‌اکسیدان لیکوپن را دارند.\n\nمشخص شد که این ماده به‌ویژه در مقابله بدن با «رادیکال‌های آزاد»، مولکول‌های بسیار واکنش‌پذیری که می‌توانند به پیری زودرس، سرطان و زوال عقل منجر شوند، موثر است.\n\nلیکوپن همچنین یک رنگدانه طبیعی است که به بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات دیگر مانند گوجه‌فرنگی رنگ قرمز می‌دهد.\n\nدکتر لوسو افزود: «هندوانه منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین ث و لیکوپن است که همگی می‌توانند به کاهش تنش اکسایشی کمک کنند و در پیشگیری از بیماری‌های قلبی نقش داشته باشند.»\n\nداده‌های تحلیل‌شده در «پیمایش ملی سلامت و تغذیه» دریافتند افرادی که به طور منظم هندوانه مصرف می‌کنند، مقدار بالایی فیبر خوراکی، منیزیم، پتاسیم، ویتامین ث، ویتامین آ و لیکوپن دریافت می‌کنند.\n\nیک وعده دو فنجانی تنها ۸۰ کالری دارد، اما ۲۵ درصد از میزان توصیه‌شده روزانه برای «ویتامین ث» و ۸ درصد ویتامین «ب۶» را تامین می‌کند.\n\nاین حقیقت که این میوه حدود ۹۲ درصد از آب تشکیل شده است، نیز آن را به گزینه‌ای آسان برای آبرسانی به بدن در هوای گرم یا پس از ورزش، تبدیل می‌کند.\n\nبهداشت و درمان\n\nسلامت جسمی\n\nسلامت جسمانی\n\nآب هندوانه\n\nهندوانه\n\nآب هندوانه در دوره‌های هایپرگلیسمی، یعنی دوره افزایش بیش‌ازحد گلوکز که معمولا با دیابت مرتبط است، به عملکرد رگ‌ها کمک می‌کند\n\nاوشین مَک‌ایلروی\n\nجمعه, مه 29, 2026 - 06:30\n\n> <p dir=\"rtl\">عکس تزئینی - دو لیوان آب هندوانه - canva</p>\n\nبهداشت و درمان\n\nrelated nodes:\n\nخوردن منظم تخم‌مرغ در هفته می‌تواند خطر آلزایمر را کاهش دهد\n\nویتامین دی؛ سلاح پنهانی در برابر دیابت نوع ۲\n\nهشدار کارشناسان درباره به تاثیر مخرب غذاهای فوق‌فراوری شده بر سلامت عضلات\n\nSEO Title:\n\nآب هندوانه به سلامت قلب کمک می‌کند\n\nInner related node:\n\nخوردن منظم تخم‌مرغ در هفته می‌تواند خطر آلزایمر را کاهش دهد\n\nویتامین دی؛ سلاح پنهانی در برابر دیابت نوع ۲\n\nهشدار کارشناسان درباره به تاثیر مخرب غذاهای فوق‌فراوری شده بر سلامت عضلات\n\ncopyright:\n\nIndependentEnglish\n\norigin url:\n\nhttps://www.independent.co.uk/news/health/scientists-health-benefits-watermelon-nutrition-b2978842.html",
  "title": "آب هندوانه به سلامت قلب کمک می‌کند"
}